Treści zorientowane na użytkownika zyskują coraz większą popularność i mają realny wpływ na wzrost współczynnika konwersji. Są one niezwykle ważne w marketingu internetowym, ponieważ odpowiedni content marketing wpływa na użytkownika i skutecznie przyciąga jego uwagę.

Jak tworzyć treści zorientowane na użytkownika? Tego dowiesz się w tym wpisie!

Czym jest content zorientowany na użytkownika?

Content zorientowany na użytkownika charakteryzuje się treściami ściśle przyporządkowanymi do odbiorcy. W praktyce oznacza to stosowanie języka korzyści, storytellingu oraz dopasowanie ilości i formy przekazu do potencjalnego użytkownika.

Content działa na potrzeby marketingu i ma realny wpływ na sprzedaż produktów czy usług.

Jak powinien wyglądać content marketing?

Content marketing powinien być właściwie przemyślany. Treści muszą przyciągać uwagę, być oryginalne, ale również przekonać użytkownika do tego, że dany produkt jest mu niezbędny i przydatny.

Niezwykle istotne jest, aby treści były pisane językiem odbiorcy, do którego chcemy trafić i były publikowane w miejscach, które najczęściej przegląda. Przekaz powinien być jasny i klarowny, ale również zachęcający do zakupu. Można tutaj wyszczególnić konkretne cechy produktu czy usługi, które pomogą wyróżnić je spośród konkurencji.

W content marketingu potrzeba jest najważniejsza. Podczas przygotowywania kampanii należy dobrze zdefiniować i określić grupę odbiorców, do której chcemy trafić. Gdy potencjalny klient zostanie zdefiniowany, należy dostosować przekaz do jego potrzeb.

Odbiorca musi uwierzyć, że produkt odmieni jego życie, poprawi jego jakość i przyniesie pozytywną zmianę. Emocjonalny stosunek do marki będzie miał realny wpływ na decyzje zakupowe.

Treści – jak je tworzyć?

Chcąc tworzyć ciekawe i przyciągające uwagę treści, należy stosować się do kilku najważniejszych zasad. Kreowanie tekstów, postów czy opisów możesz zlecić agencji, dzięki czemu zyskasz pewność, że są napisane we właściwy sposób. Natomiast, decydując się na samodzielne pisanie, musisz pamiętać o poniższych aspektach.

1. Trafnie określ grupę odbiorców

Jak wspominaliśmy, trafne określenie potencjalnej grupy odbiorców jest najważniejsze. Zdefiniowanie i opracowanie konkretnego języka komunikacji z potencjalnym klientem będzie miało wpływ na efekty kampanii i pomoże zdecydować, w jaki sposób należy pisać. Ważne jest określenie cech demograficznych, geograficznych i behawioralnych.

2. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Wpisy content marketingu powinny zawierać słowa kluczowe. Ważne jest jednak aby frazy były wplecione w naturalny sposób, a treść pozostawała wartościowa dla użytkownika. Muszą być one również dobrze dopasowane do celów i potrzeb odbiorców.

3 Zaspokajaj potrzeby użytkowników

Treści powinny być pisane w taki sposób, aby uzmysłowić odbiorcy, że oferowany produkt lub usługa jest odpowiedzią na określone potrzeby i w pełni je zaspokaja. Jest to bardzo ważne również w kontekście analizy fraz kluczowych.

Warto przeanalizować co użytkownik chciałby zobaczyć na stronie po wyszukaniu konkretnej frazy w Google, a następnie stworzyć właśnie takie treści. Nie można jednak przesadzać z ilością fraz kluczowych, ponieważ stają się one wtedy widoczne, co skutkuje utratą zaufania przez użytkownika.

4. Wykorzystaj inne źródła generowania ruchu

Ruch organiczny jest niezwykle ważny, ale warto również dodać inne kanały, które tworzą ruch. W zależności od rodzaju działalności można korzystać z zasobów social mediów, influencer marketingu, innych działań SEO czy e-mail marketingu.

Dlaczego tworzenie treści zorientowanych na użytkownika jest ważne?

Content marketing pozwala w skuteczny sposób docierać do odbiorców. Jest również istotny dla działań SEO i algorytmów Google, ponieważ pozwala wyszczególnić wartościowe informacje, które znajdują się na stronie oraz przedstawić ofertę firmy w atrakcyjny sposób.