Twoja firma, chcąc zwiększać swoje obroty i zyskiwać na rozpoznawalności, musi podążać za tym trendem. Ogromnym ułatwieniem tego zadania jest zainwestowanie w content marketing. Jednym z jego elementów jest blog firmowy. Dlaczego jeszcze warto go prowadzić?

1. Blog firmowy jako reklama

W związku z tym, że większości informacji poszukuje się w Internecie, nie bez znaczenia jest to, na jakie treści trafiamy. Także wszelakie decyzje o zakupach, czy skorzystaniu z usług jakiejś firmy bazujemy na informacjach zaczerpniętych z Internetu. Tworząc bloga firmowego, kreujemy dodatkową przestrzeń, w której możemy przedstawić swoją markę i w niewymuszony sposób ukazać ją w pozytywnym świetle. Stwarza nam on też możliwość do zaprezentowania swojej historii, idei przyświecających marce, jej celów marketingowych oraz pozwala w nienachalny i podświadomy sposób nakłonić potencjalnego Klienta do skorzystania z naszych usług. Odwiedzający naszą stronę będzie miał wrażenie bardziej bezpośredniego kontaktu z firmą, toteż z większą ufnością będzie przyswajać informacje i treści, które zawrzemy na blogu.

2. “Długi ogon” firmy

Bardzo ważny jest fakt, że wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują wpisy blogowe – znajomość podstawowych zasad działania tego mechanizmu może pomóc nam w wypromowaniu umieszczanych treści, poprzez odpowiednie ich konstruowanie. Poprzez umiejętne prowadzenie bloga firmowego i umieszczanie na nim przemyślanych branżowych artykułów bardzo zręcznie można budować tzw. długi ogon fraz kluczowych.

Są to frazy, które użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę, ale równocześnie odbiegają one od głównych słów kluczy dla danej strony. Każda branża posiada gruntownie przemyślany katalog takich fraz, które otwierają ogromne możliwości pozycjonowania danej strony. Odpowiednio skonstruowane wpisy umożliwią zbudowanie sporego zasobu fraz kluczowych, czyli właśnie wspomnianego wcześniej “długiego ogona”. A gdzie najlepiej je umieszczać? Blog będzie rozwiązaniem idealnym.

3. Nowe linki do strony

Pozostając w temacie SEO, trzeba wspomnieć również o tym, że blog firmowy z ciekawymi i solidnymi wpisami jest dodatkową przestrzenią do pozyskania linków na stronę. Blogi są ogólnie bardzo popularne, a jeżeli mają formę sensownych i treściwych poradników, to potencjalni klienci chętnie dzielą się takimi treściami z innymi internautami. Wpisy blogowe bardzo łatwo rozpowszechniają się w social mediach, a te mają obecnie szerokie spektrum oddziaływania. Linkowanie wzmacnia pozycję samego artykułu, co bezpośrednio wpływa na rozwój całej witryny, jej renomę i pozycję w wyszukiwarce.

4. Świeży content

Łatwo zaobserwować, że treści archiwalne i nieaktualne nigdy nie są promowane przez wyszukiwarkę. Zauważalna tendencja do ciągłego rozwoju i postępu jest coraz mocniej wzmacniana przez Google, który przyczynia się do silnego promowania świeżych i nowych treści. Jeżeli blog firmowy prowadzony jest regularnie i sumiennie, to każdy wpis jest dla wyszukiwarki bezpośrednim sygnałem, że dany serwis wciąż się rozwija i poszerza użyteczną dla użytkownika zawartość. To z kolei przekłada się na lepsze pozycje osiągane przez stronę, a co za tym idzie – na większą ilość potencjalnych Klientów, rozwój firmy i znaczące podniesienie renomy marki.

5. Pozycja eksperta

Kiedy internauci odwiedzają blogi, które w pełni poświęcone są konkretnej dziedzinie wiedzy, liczą zazwyczaj na uzyskanie rzetelnej, fachowej informacji. Innymi słowy – prowadzenie bloga stawia firmę w roli eksperta w danej branży, co zawsze wpływa pozytywnie na jej renomę w świadomości potencjalnych Klientów. Dodatkowo, na wizerunek firmy przekłada się możliwość zadania jej bezpośredniego pytania i uzyskania jasnej, rzetelnej odpowiedzi. Jedno i drugie, złożone razem, może spowodować wzrost społecznego zaufania do firmy, a to z kolei może w oczywisty sposób wpłynąć na częstotliwość wyboru produktów i usług danej marki.

Serwis hubspot.com przeprowadził w USA badania, których wyniki jednoznacznie pokazały, że najbardziej opłacalna strategią marketingową jest właśnie inwestycja w blogi firmowe i ich promocję. Są one wyjątkowo skutecznym środkiem do budowania zaufania klientów, generowania leadów, a także zwiększają rozpoznawalność marki i dają lepsze wyniki w pozycjonowaniu SEO. To wszystko przekłada się na realnie większe zyski.