Wśród ogromnej ilości firm obecnych na rynku w dzisiejszych czasach coraz trudniej jest wyróżnić się i dotrzeć do potencjalnego Klienta. Nowe media oraz liczne działania w kierunku pozycjonowania stron dały nowe możliwości firmom na kontakt z Klientem, ale i reklamę. Jednak tak jak nieciekawe ulotki, które wpadają przechodniom do rąk, po kilku sekundach lądują w koszu, tak treść, która nie angażuje i nie zainteresuje czytelników, nie przynosi korzyści, a czasem nawet negatywnie wpływa na wizerunek. Stąd coraz większą popularnością cieszy się content marketing, czyli marketing treści. Czym jest i jak z niego korzystać, aby przynosił zyski? Tego dowiesz się w poniższym artykule.
Czym charakteryzuje się content marketing?
Content marketing, czyli z angielskiego marketing treści to działania mające na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców poprzez strategiczne tworzenie wartościowych treści. W tego rodzaju działaniach marketingowych istotna jest określona od początku koncepcja i charakter publikowanych treści, które muszą być budowane w sposób świadomy do konkretnej, trafnie sformułowanej grupy osób. Wyróżnia się na tle innych działań związanych z przygotowaniem treści, podkreślając systematyczność publikacji dla własnej publiczności, która jest budowana i rozwijana w cyklach miesięcznych. Celem content marketingu jest stworzenie charakterystycznej więzi z odbiorcami marki, ułatwiając im podejmowanie decyzji zakupowych dotyczących produktów lub usług oferowanych przez markę.
Formy i narzędzia content marketingu
Skuteczność treści to nie tylko dobry tekst, czy ładna grafika. Na efekt końcowy kampanii content marketingowej wpływa bardzo duża liczba elementów, które na pierwszy rzut oka wydają się zupełnie nieistotne. Ważne jest to, gdzie Twoje treści są publikowane, jakich wyrażeń używasz, konstruując treść, a nawet to, ile znaków ma dany akapit w artykule!
Strona internetowa
W marketingu treści najważniejszym narzędziem jest strona internetowa. Jakościowe treści na stronie mogą nie tylko poprawić ruch, ale też w dłuższej perspektywie zwiększyć sprzedaż. W ten sposób zbudujesz też wokół swojej marki wizerunek eksperta i specjalisty w branży, co z pewnością podniesie też poziom zaufania w stosunku do firmy, szczególnie na etapie wyboru konkretnego usługodawcy przez Klienta.
Słowa kluczowe
Dla budowania wartościowych, ale też zauważalnych treści, konieczne są trafnie dobrane słowa kluczowe, które towarzyszyć będą wszystkim działaniom w obrębie content marketingu. Wybór takich fraz oparty jest na analizie słów kluczowych wykorzystywanych przez konkurencję, a także przez Konsumentów przy wyszukiwaniu poszczególnych usług czy produktów. Używając fraz w odpowiedni sposób, budujesz pozycje swojej strony wokół nich i stajesz się bardziej rozpoznawalną marką w kontekście proponowanych usług. To wszystko sprawia, że ruch na Twojej witrynie zwiększa się, a co za tym idzie, rośnie również sprzedaż i zyski firmy. Warto jednak pamiętać, że działania w ramach content marketingu są skuteczne jedynie przy systematycznie wdrażanej strategii!
Blog na firmowej stronie
Niezwykle skutecznym i wciąż popularnym narzędziem w marketingu treści jest firmowy blog. Taka forma przedstawiania treści nie tylko pozwala przekazywać wiedzę związaną z działalnością firmy, ale również ma za zadanie poprawić pozycjonowanie strony WWW. Po co to wszystko? Właśnie po to, aby strona firmy wyświetlała się w wyszukiwarce osobom, które poszukują proponowanych przez nią usług czy produktów jako pierwsza w kolejności. Dzięki temu szanse na to, że Klient wybierze usługi Twojej firmy, jest znacząco wyższa niż w przypadku konkurencji, która w wynikach wyszukiwaniach znajdzie się niżej od Ciebie. Długotrwałe działania w tym kierunku zaowocują zyskami finansowymi dla firmy, ale również poszerzą grono odbiorców treści i potencjalnych Klientów.
Chcesz, aby Twoja strona internetowa zyskała na wartości i generowała zarówno ruch, jak i sprzedaż usług? Zachęcamy do kontaktu i skorzystania z darmowej wyceny usług w ramach content marketingu już dziś!