Content Marketing owiany jest do dziś wieloma tajemnicami i mitami – postanowiliśmy rozwiać choć część z nich

Marketing treści to obecnie jedna z najbardziej popularnych strategii marketingowych używanych do reklamowania usług czy produktów – polega na tworzeniu wartościowej i merytorycznej treści o wysokiej jakości, która skierowana jest zazwyczaj do konkretnej grupy odbiorców i ma za zadanie przyciągnąć ich uwagę.

Chociaż Content Marketing cieszy się tak olbrzymią popularnością, przedsiębiorcy często z góry zakładają, że stanowi on nieefektywne rozwiązanie, w które nie warto się angażować i rezygnują z zastosowania go w swojej firmie, tracąc przy tym wielu klientów. Dlaczego wychodzą z takiego założenia? Istnieje bowiem wiele mitów na temat Content Marketingu, które nierzadko wprowadzają właścicieli firm oraz ich klientów w błąd.

1. Moja branża nie nadaje się do stosowania Content Marketingu

W wielu przypadkach przedsiębiorcy zastanawiający się nad odpowiednim rozwiązaniem marketingowym, które mogłoby zwiększyć obroty firmy, uważają swój biznes za nudny. Wydaje im się, że nia ma takich sposobów, by przedstawić ich branżę w interesujący sposób, a zaciekawienie nią klientów graniczy z cudem. Prawda jest jednak taka, że w każdej dziedzinie znajdzie się temat warty poruszenia. Klienci obecnie korzystają z każdego możliwego źródła wiedzy, wystarczy więc w kreatywny sposób wyjść im naprzeciw. 

2. Content Marketing to tylko tworzenie treści pod Google

Nierzadko zdarza się, że wśród przedsiębiorców krąży mylne przekonanie, że Content Marketing to nowa wersja SEO. Przyciągnięcie czytelnika i zainteresowanie go odpowiednio przygotowanymi treściami jest głównym celem w Content Marketingu, jednak wzrost ilości wzmianek na temat firmy, która powoduje poprawę pozycji w wyszukiwarce jest jedynie tylko skutkiem ubocznym. Najważniejsze jest bowiem, by tekst został zauważony przez czytelnika, nie tylko przez samą wyszukiwarkę.

3. Content Marketing nie wpływa na sprzedaż

Główną przesłanką za takim poglądem są długofalowe efekty Content Marketingu – rezultaty nie pojawiają się bowiem automatycznie po zamieszczeniu tekstu w internecie, tylko po upływie pewnego okresu czasu. Jest to częstym powód, przez który przedsiębiorcy rezygnują z dalszego prowadzenia działań na tym polu. Nie biorą oni jednak pod uwagę, że Content Marketing nie jest czysto sprzedażowym narzędziem – ma on jedynie prowadzić do angażowania czytelników za pomocą kreatywnie skonstruowanych tekstów, co wymaga także jasno określonych celów, grupy docelowej oraz przeznaczenia odpowiedniego budżetu.

4. Content Marketing sprzedaje się sam

W tym przypadku z kolei mylone jest pojęcie Content Marketingu ze zwykłą promocją odbywającą się przy pomocy wpadającego w ucho hasła reklamowego. Nie na tym polega jednak Content Marketing – jego celem jest sprawienie, by klient, szukając odpowiedzi na jego potrzeby, automatycznie wybierał usługi naszej firmy.

5. Content Marketing? Wystarczy blog!

Prawdą jest, że blog jest jednym z ważniejszych elementów na stronie internetowej. To dzięki niemu możliwa jest komunikacja z odbiorcami i klientami poprzez zamieszczanie na nim ciekawych artykułów. Nie jest to jednak jedyny sposób na publikowanie treści Content Marketingowych – możemy korzystać także z social mediów, aplikacji mobilnych, newsletterów, czy e-magazynów. Forma CM także nie ogranicza się tylko do tekstu – coraz popularniejsze są struktury oddziałujące na odbiorcę wizualnie, takie jak grafiki czy filmy. 

6. W Content Marketingu ilość = jakość

Przeciwnicy Content Marketingu twierdzą często, że ta forma promocji to tak zwane “pisanie dla samego pisania”. Profesjonalnie prowadzony CM nie opiera się jednak na pustym i bezsensownym generowaniu leadów w jak największej ilości. Wymaga dobrze przygotowanej strategii, która angażuje różne typu mediów i łączy ze sobą rozmaite formy przekazu.

7. Content Marketing działa tylko w Internecie

Internet jest niewątpliwie podstawowym kanałem wykorzystywanym do prowadzenia Content Marketingu. Można go jednak prowadzić efektywnie także i offline. Najczęściej w tym celu używa się ulotek, broszur i magazynów rozpowszechnianych w przestrzeni publicznej. Tak jak jego internetowy odpowiednik, Content Marketing offline przekazuje wartościową wiedzę na temat danej branży i stara się zwabić zainteresowanych klientów.

  • Post author:
  • Post published:28 listopada 2019
  • Post category:Mity